Research on StarT

Published articles related to StarT-activity


  • Aksela, M. K. & Haatainen, O. M. (2019). Project-Based Learning (PBL) in Practise: Active Teachers’ Views of Its’ Advantages And Challenges. Integrated Education for the Real World: 5th International STEM in Education Conference Post-Conference Proceedings. The Queensland University of Technology, p. 9-16 8 p.
  • Ikävalko, T. (2018). “Lukion ja yliopiston yhteiskurssin relevanssi lukiolaisen ja yliopisto-opiskelijan näkökulmasta: tapaustutkimus Globaalit haasteet -kurssilta”. Master’s thesis. Helsinki: The University of Helsinki.
  • Markula, A. (2019). Interdisciplinary biology teaching through project-based learning: the design of a MOOC for teachers. Master’s thesis. Helsinki: The University of Helsinki.
  • Mononen, M. (2018). “Oppimisen arviointi LUMA-projektioppimisessa”. Master’s thesis. Jyväskylä: The University of Jyväskylä.
  •  Pensasmaa, A. (2019). “Kehittämistutkimus LUMA-keskus Suomen Liikkuva lelu –projektista”. Master’s thesis. Jyväskylä: The University of Jyväskylä.
  • Viro, E., & Joutsenlahti, J. (2018). “Projektityöskentelyn kehittäminen yläkoulun matematiikan opetuksessa”. FMSERA Journal, 2(1), 90–99.
  • Viro, E., & Joutsenlahti, J. (2018). The StarT Project Competition from the Perspective of Mathematics and Academic Literacy. Educ. Sci. 8(2), 67.
  • Väätäinen, K. (2019). “Kestävän kehityksen osa-alueiden ilmentyminen luonnontieteiden projektitöissä: Tapaustutkimus StarT-projekteista”. Master’s thesis. Helsinki: The University of Helsinki.